Lukijoilta: Pysäköinnin järjestelyt vesirakentamisen aikana

Kaikki ei mee kuin Strömsössä kun ollaan Seinäjoella ja mielensäpahoittajat iskevät kuin tuhat volttia.

Dahlbacka Oy (urakoitsija) ja Seinäjoen Energia Oy hienosti lähettivät katumme asukkaille tiedotteen, jonka mukaan katu revitään auki ja he päivittävät vesijohtoa kadullamme, Jarrumiehenkadulla.

Otin heti yhteyttä urakoitsijaan ja soitin Energiankin numeroon, että miten meidän tulisi toimia kun minulla on pihalla pitkä umpitraileri ja pick up (alle 16 metriä) ja minun pitäisi vesiremontin aikana päästä kaluston kanssa testaamaan Kauhavalle ja Ruotsiin ajamaan oikein kilpaakin. Ehdotin, että ajan kaluston tuohon noin 50 m pitkälle sorapintaiselle pyörätielle, joka menee Jarrumiehenkadun ja Ratavartijan kadun välissä. Ehdotin myös, että ajan yhdistelmän niin paljon tonttini puolelle kuin mahdollista, että ihmiset pääsevät vierestä kävelemään ja ajamaan polkupyörällä. Näin tehtiin ja miehet pääsi töihin kaivamaan katua auki.

No, eiköhän joku mielensäpahoittaja tehnyt valituksen pysäköinnin valvontaan. Pysäköinninvalvonnan mukavat henkilöt kävivät paikalla kaksi kertaa ja asiaa ihmeteltiin oikein porukalla. Välillä soitettiin puheluita niin Seinäjoen Energialle kuin pysäköinninvalvonnan ylemmälle portaallekin. Mielensäpahoittajalle ei ollut kelvannut pysäköinninvalvojien perustelu siitä, että kalustolle näyttäisi ko. paikka olevan hyvä ja ohi pääsee liikkumaan ilman riskiä.

Mielensäpahoittaja oli valittanut eteenpäin, ja nyt mukaan tuli pysäköinninvalvonnan päällikkö. Pidin aika kovia puheita puhelimessa kuin ”turkin lappalainen”, enkä mitenkään voinut ymmärtää, että mikä tässä nyt kiikastaa.

Miesten pitää päästä tekemään työnsä, minä pääsen ajamaan kilpaa ja kaikki pääsevät liikkumaan. Maalaisjärkeä ei käytetty tässäkään asiassa. Minä onneksi olin silloin jonossa jokaviikkoisessa maalaisjärjenjakotilaisuudessa kotiseutumme maamiesseuralla, mutta näin ei taaskaan käynyt.

Nyt kolmannessa vaiheessa kahden päivän taistelun, taivastelun, kiroilun, vi...lun ja ihmettelyn jälkeen Seinäjoen hallintojohtaja oli tehnyt päätöksen, että kärry ei voi olla siinä, eikä kärryn edessä oleva lava-auto.

Nyt on sitten siirretty kärry ja veto-auto Jarrumiehenkadulle ennen taloani ja ennen pysäköintikieltomerkkiä. Sanoin monta kertaa ko. herroille, että jos siirrän ne sinne, mitä tapahtuu jos kadullamme käy katastrofi, tulipalo tai tarvitaan vaikka ambulanssia. Miten ne pääsevät paikalle, kun eivät pääse ohi?

Vanhana VPK-aktiivina voin sanoa, että olen aika tarkka noissa asioissa ja siksi hommasin kadullemme pysäköintikieltomerkin, jotta katua ”ei miehitetä” niin täyteen että pelastustievelvoite täyttyy.

Tämmöistä ongelmaa on vasta ollut edellisellä kadulla, sen kuulin äskettäin Seinäjoen palokunnan miehiltä.

Nyt on menty lakipykälien mukaan ja mielensäpahoittaja, ehkä kilpa-autojen vihaaja tai mikä nyt onkin, on tyytyväinen. Asiaa on käsitelty ja työaikaa viety kaikilta ja mikä mukavinta saatiin hallintojohtajakin sotkettua asiaan.

Maalaisjärki = tuo kateuden, sosialismin ja liiallisen hiilijalanjälkiajattelun syrjäyttämä entinen voimavara.

Aulis Hämeenkorpi

Seinäjoki

Kommentoi







Luetuimmat pääkirjoitukset